En rejse jeg aldrig glemmer

Sidste år var jeg på en ferie jeg sent glemmer, jeg var nemlig Oahu som er den 3. Største Ø på Hawaii som udgøres af 8 forskellige øer. Det er et område som de fleste drømmer om at besøge, den mindste stat I USA.

Turen til den lille Ø tog næsten 40 timer og det kræver desværre stadig 2 stop fra lille Danmark, men indenfor den nærmeste fremtid kan det nok gøres med 1 stop pga. de nye ruter direkte til USA fra Danmark. Det er næsten utroligt at man kan rejse så langt, skifte fly 2 gange og stadig kommer ens baggage med. Så kan man godt forstå at det nogle gange går lidt galt.

Der er flere danske rejsebureauer der står for at arrangere rejser til den lille Ø, men vi valgte selv at arrangere vores ferie, det er præimært kun rene charterferier og hvis vi skal et sted hen der er dårligt gearede ift. turister at vi flyver med et rejseselvskab.

Vi boede på et dejligt hotel lige ud til stranden, men priserne på Hawaii er dyre, så det skal man være forberedt på hjemmefra. Men det var et uforglemmeligt sted at besøge I sommerferien. Temperaturen var lige omkring 30 grader og det var bare perfekt strand vejr hver dag. Vi brugte næsten alle dage ved stranden hvor vi solbadede og surfede.

De første par dage var vi desværre lidt smadrede af jetlag, men så kan man jo ligge og sove lidt på stranden, heldigvis havde vi booket 14 dage, så vi havde god tid.

Nogle af de indtryk vi fik på denne ferie var helt ekstreme, man forestiller sig sådan et fantasi univers hver der altid er varmt og folkene hygger rundt og der er blomster over alt. Nogenlunde sådan er det også I virkeligheden, meget afslappende atmosfære og venlige mennesker over alt.

Bastskørtet er vidst ved at være gået af mode og blomsterkranserne er vidst med for turisterne, men Elvis tiden er endnu ikke død. De lækre ægte blomsterkranse kan lokke enhver tilbage til den tid og få en til at slappe fuldstændigt af med behagelig duft af blomster.

De mange film er nok også en af årsagerne til at jeg tog med kæresten på ferie på Hawaii, det skulle simpelthen undersøges om denne lille øgruppe var så fantastisk som alle gik og sagde. Hvis du selv tænker over at rejse til Hawaii kan du tage et kig på denne hjemmeside.